Hallesche Verkehrs-AG (HAVAG), operator komunikacji w Halle (Saale) rozpoczął już testy pierwszego nowego tramwaju od Stadlera. Pojazd zabrał pierwszych pasażerów. Tym samym rozpoczyna się okres na trzymiesięcznych testów eksploatacyjnych.
Stolica kraju związkowego Saksonia-Anhalt w Niemczech kupiła od Stadlera pojazdy Tina w dwóch wersjach: 39 tramwajów MGT-M o długości ok. 30 m oraz 17 pojazdów MGT-XL o długości ok. 45 m. Krótszy tramwaj pomieści 166 podróżnych, w tym 64 na miejscach siedzących, a dłuższy – 267 podróżnych, z czego 96 na miejscach siedzących. Pojazdy mają być całkowicie niskopodłogowe
Operator pochwalił się właśnie, że pierwszy z zamówionych tramwajów rozpoczyna testy eksploatacyjne. – Początkowo tramwaj MGT-XL będzie kursował na liniach 1, 2 i 3 w całym mieście w ramach trzymiesięcznego okresu próbnego i zgodnie z umową z producentem Stadler – przekazał w komunikacie HAVAG. To pierwszy wóz z zamówionych 17 pojazdów w dłuższej wersji, bo 45-metrowej. Jak przekazano, pierwszy pojazd MGT-M o długości 30 metrów ma być odebrany w listopadzie, a następnie rozpocznie się jego trzymiesięczna próbna eksploatacja.
– W ten sposób oddajemy do użytku pierwszą Tinę, która przeszła wewnętrzny proces odbioru, i oddajemy ją do użytku mieszkańcom. Rozpoczyna się nowy, ekscytujący rozdział dla naszych pasażerów i transportu lokalnego. Zapewniamy nie tylko większy komfort, bezpieczeństwo i lepszą ochronę środowiska, ale także wyznaczamy nowe standardy, które sprawią, że nasze miasto stanie się jeszcze bardziej przyjazne do życia – mówi Vinzenz Schwarz, prezes zarządu Hallesche Verkehrs-AG.
Testy eksploatacyjne mają pozwolić na gruntowne sprawdzenie nowych pojazdów w warunkach rzeczywistych pod kątem niezawodności i funkcjonalności. Szczególnie testowana będzie praca drzwi, napędu, klimatyzacji, informacji pasażerskiej oraz systemu ostrzegania o kolizji. Zamawiający sprawdzi je pod kątem użyteczności i ogólnego zachowania podczas jazdy. Kolejne pojazdy, które będzie dostarczał producent, będą najpierw wykorzystywane jako pojazdy do nauki jazdy, aby stopniowo szkolić wszystkich motorniczych HAVAG do obsługi nowych tramwajów.
Nowe pojazdy będą charakteryzowały klimatyzowana przestrzeń, ciche wnętrza, szersze drzwi i przejścia, brak stopni w całym pojeździe, nowoczesne systemy informacyjne i innowacyjne systemy wspomagania motorniczego, w tym ostrzegające o kolizji. W tramwajach przewidziano panoramiczne okna, bezgotówkowe biletomaty, monitoring oraz system BIOS dla osób z dysfunkcjami wzroku.
Firma HAVAG zamówiła w sumie 56 tramwajów TINA od firmy Stadler, z czego pięć dotarło już do HAVAG. Obecnie firma eksploatuje 102 tramwaje, które obsługują 14 linii. Nowe pojazdy będą wykorzystywane na całej sieci. Zastąpią w ten sposób ponad 30-letnie pojazdy MGT6D.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.